Tefal Optigrill +


Call to the Tefal Customer Helpline about a faulty product, the Tefal Optigrill+.
3 options are taken to tell you that they are only open Monday to Friday,
the product failed on a Saturday morning. A feeling of frustration occurs.

 

The call to Argos, the original retailer, is more re-assuring.
The phone call is followed by a visit to the local store who advise
they can supply a replacement plus a refund as the product is now cheaper.
Well done Argos for putting the customer first.

 

The product was purchased on the 31st May 2016 and only lasted 3 months
before developing a programming fault and there is a certain ironic humour
when the well-meaning assistant asks me if I’d like to buy a 3 year guarantee.

 

Note, should anybody read this.

This is not in the true spirit of a small stone in noticing things around you
and writing about them. It is more of a rant about manufacturers who sell
products that are not fit for purpose and to retailers who offer a 3 year guarantee
for a product that only lasted 3 months.
However, this is a true story, so it isn’t a small stone but is perhaps a rock in
my shoe in that it is annoying but not exactly life threatening.

 

For people considering buying the Tefal Optigrill+ there should be a range of options for
cooking chicken, fish, etc., but after 3 months our product only had the manual
temperature option available, which negates the reason for buying the product in the
first place. Fingers crossed the cheaper replacement functions correctly.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s